اثبات دشمنی ابن تیمیه با امام علی علیه السلام
 
درباره وبلاگ


ما منتظر منتقم فاطمه هستيم
موضوعات
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 31536
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

منتقم در راه است
به منــــکر علــــی بگو خـــــدای خود رهــا کند

بسم رب الحیدر




قبل از اثبات مطلب، لازم است بدانیم که ابن تیمیه کیست و در نزد اهل سنت و وهابیت چه جایگاهی دارد:

ابن تیمیه کیست؟

ابوعباس تقی‌الدین احمد بن عبدالسلام بن عبدالله ابن تیمیة الحرانی معروف به ابن تیمیه، فقیه و متکلم دوره حمله مغول بود. او در سال 661 هـ .ق و ۱۲۶۳ میلادی در حران از شهرهای ترکیه کنونی بدنیا آمد و در سال 728 هـ .ق و ۱۳۲۸ میلادی در سن 65 سالگی، در زندان قلعه در شهر دمشق وفات یافت. وی از علمای مسلمان حنبلی مذهب بود که خیلی زود در فقه حنبلی به مقام اجتهاد رسید. ابن تیمیه در نزد اهل سنت و خصوصاً وهابیت مقام و شأن بسیار والایی دارد و از شخصیت های کلیدی و برجسته به شمار می آید. بطوریکه به او لقب شیخ الاسلام داده اند! و حتی گاهی بر سر نامش، لفظ امام به کار می برند! ابن تيميه تاليفات زيادى را در عقايد و فقه از خود به جاى گذاشت وسالها پس از مرگش، او را پيشواى فرقه وهابيت دانسته‏اند، چرا كه آنها عقايد وافكار او را احيا و رواج دادند. البته ناگفته نماند که بسیاری از علما، مخالف افکار وی بوده و هستند و حتی کتاب هایی را در نقد تفکراتش نگاشته اند. ابن تیمیه، مذهب شیعه را به شدت مورد هجمه قرار داد. نگرش وهابیت معاصر مبنی بر قتل عام مسلمانان نتيجۀ تفكري است كه وی پايه گذاري كرد.




حال با مقدمه فوق، مطالب زیر را با دقت بخوانید:

ابن تیمیه در کتاب منهاج السنه گفته است:

كان الذي قتل عمر كافرا يبغض دين الإسلام ويبغض الرسول و أمته فقتله بغضا للرسول ودينه و أمته و الذي قتل عليا كان يصلى ويصوم ويقرأ القران وقتله معتقدا أن الله ورسوله يحب قتل على.

یعنی: کسی که عمر بن الخطاب را کشت، کافر و از دین اسلام متنفر بود و نسبت به رسول الله (صلّی الله علیه و آله) و امتش ابراز دشمنی می کرد! پس (عمر بن الخطاب) را به خاطر دشمنی با پیامبر و امتش کشت. و کسی که علی بن ابی طالب را به قتل رساند، اهل نماز و روزه و قرائت قرآن بود؛ و علی بن ابی طالب را به قتل رساند زیرا که خدا و رسولش ، محب و دوستدار قتل علی بودند! (1)

این ابن تیمیه که شیخ الاسلامش می خوانند با چه صراحتی حقد و دشمنی خودش را نسبت به امیرالمؤمنین (علیه السلام) آشکارا نمایان می کند. وقتی به ابولولوء قاتل عمر بن الخطاب می رسد، او را کافر و خارج از دین و مبغض رسول الله می شمارد. ولی وقتی با ابن ملجم (علیه العنه) مواجه می شود! او را از اهل نماز و روزه و تقوا به حساب می آورد و با جرئت می گوید: علی را کشت زیرا که خداوند و رسولش، محب قتل علی بن ابي طالب بودند!!

سؤالی از جماعت اهل سنت!!

ابن تیمه که این همه دشمنی و عداوت نسبت به حضرت علی (علیه السلام) داشت را باز هم شیخ الاسلام می نامید؟ آیا باز هم عالمش می دانید؟ عادلش می خوانید؟ باز هم به او امام می گویید؟

شما را چه شده است وقتی که ابن تیمیه، طبق کلام امیرالمؤمین علی (علیه السلام) ، منافق باشد؟!

زیرا در صحیح مسلم و صحاح سته آمده است:

قَالَ عَلِيٌّ : وَالَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَبَرَأَ النَّسَمَةَ إِنَّهُ لَعَهْدُ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَيَّ أَنْ لَا يُحِبَّنِي إِلَّا مُؤْمِنٌ وَلَا يُبْغِضَنِي إِلَّا مُنَافِقٌ.

یعنی: حضرت علی (ع) فرمود: سوگند به آنكه دانه را شكافته و جانداران را آفريده، سخنی است که پیامبر امی (ص) آن را برایم تضمین کرد (و آن این است) : کسی مرا دوست ندارد الا آنکه او مؤمن و هیچ کسی نسبت به من بغض و عداوت ندارد الا اینکه او منافق باشد. (2)

و از طرفی هم، خداوند، منافقین را لعن کرده و آنان را در صنف کفار قرار می دهد!

وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْكُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ هِيَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِيمٌ.

یعنی: خدا آتش دوزخ را به مردان و زنان منافق و کافران وعده داده، در آن جاودانه خواهند ماند، همان برای آنان بس است و خدا لعنتشان کرده و برای آنان عذابی پایدار است. (۳)

قضاوت با شما خوانندگان



پی نوشت ها:

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(1) - منهاج السنة ، أحمد بن عبد الحليم بن تيمية الحراني، ج 7، ص 153، الناشر : مؤسسة قرطبة ــ مصر، الطبعة الأولى ، 1406 هـ ، تحقيق : د. محمد رشاد سالم.

(2) - کتاب الجامع الصحيح المسمى صحيح مسلم، أبو الحسين مسلم بن الحجاج بن مسلم القشيري النيسابوري، ج ۱، کتاب الایمان، ب ۳۵، ص ۶۰، الناشر : دار الجيل بيروت + دار الأفاق الجديدة ـ بيروت .

(3) - سوره توبه، آیه 68.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امان از دل مهدی و آدرس almontagham.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.